Monday, August 1, 2011

C.I.C.A.K

assalamualaikum.boring la haqi neh,xtau nak buat apa.jom sembang pasal cicak.hahahahahahha..kalau ceQita pasal cicak,mmg mcm2 memori la yg aku ada yg link dgn si cicak neh.

tabiat aku bila nmpak cicak,aku akan menghayunkan tgn aku (mcm cQita spiderman nuh) motifnya adalah utk bg cicak tu laQi.mmG setiap kali kalau ada cicak,tgn aku jadi xkeruan,dan aku seperti budak bodoh yg sorang2 duk bersenam menghayunkan tangan kearah cicak tu.eh eh eh..syoQ ohh tgk cicak tu laQi tegedik2 tehegeh2 sbb tekejut dot com.hahahhaha.mmG prangai xLeh bLah la kan.
kalau masuk bilik ayaQ ka,kalau ada cicak yang mengendap tu,akan ku percikkan ayaQ kebadannya yg licin itu.hahahah..
pasaL cicak ni mmG ada kisah depa(cicak) yg tersendiri la kan..start pada zaman rasulullah lagi dah.
Satu: Riwayat awalnya adalah dijelaskan bahawa disaat Nabi Ibrahim dilemparkan ke dalam api oleh mustakbirin Namrud, maka semua haiwan berusaha memadamkan api yang mambakar Ibrahim itu kecuali cicak. Dikisahkan bahawa "Dahulu cicak itu meniup-niup (api agar semakin berkobar membakar) nabi Ibrahim." (Hadits riwayat Imam Bukhari) 
Dua: Pada waktu Nabi Muhammad SAW dikejar oleh kaum musyrikin Arab dan beliau bersembunyi di gua Tsur, tiba-tiba ada cicak memberitahu musuh Nabi itu dengan bunyinya, mengisyaratkan, ada orang di dalam gua, yakni itulah Nabi dan sahabatnya yang sedang bersembunyi. Maka Muhammad SAW memerintahkan supaya membunuh haiwan ini dimanapun dijumpai. (Rujuk Tafsir Imam ibn Katsir juz 3 hal.185, & Tafsir Imam Attabari Juz 17 hal 45) (Hadits shahih Imam Muslim no.2238)
SO ada banyak dalil la yang ada,bgtau bilamana anda anda bunuh cicak,anda anda akan dapat pahala.tapi banyak la dalilnya kan..cer search dalil2 kat google.

ramai la member2 aku yang geli dgn cicak ni.yang paling obses skali..adalah...


hahahahhaha...tudiaaaaaaa! sebelum tgkp gambaQ ni,si member aku ni siap tekejut lagi ada gambar cicak kat situ..(dia ingat cicak betol kot???) hahah...punyala takut sampai tekejut dot com.aleh aleh dia nak begambaQ pulak di si cicak neh.yo yo orrr je.hahahah

perangai member aku ni kalau bab2 cicak,mmg seyes lawak.kalau dekat rumah sewa tu,kalau tetiba dengaQ org lari dari dapuQ tu xlain xbukan si nisa ni la..xdak lain sbbnya msti sbb ada cicak.haha.cuba cQita benda2 yg ganas pasal cicak kat dia..meloyaa ja muka dia,cita pasal cicak goreng lah,cicak blended lah,mcm2 la kami usik dia.kesian pun ada.adehh..bukan merapu ka apa..tp syoQ tgk gelagat si nisa neh.siap nak temuntah lagi,tu baru cQita pasal cicak..baQu suh imagine dah sapu2 anak tekak dia tu..heheh..SORRY YA NISA!!! ngeeee.

ada kwn aku dulu,time aku stpm kat sekolah sultanah asma.faizatul nama dia.duk khusuk2 blajaq,tetiba elok ja ada anak cicak hitam legam dekat blakang baju dia.apalagi,pakat laQi ceQamuk! si faizatul ni cuak gila,mula2 tertonggek2 menghalakan belakang badanya kearah kwn2 supaya kami ni boleh la TOLONG bagi cicak tu jatuh,tp hampeh,aku rasa  aku la member dia paling awai cabut laQi n paling jauh laQi.mmg lawak la kan..kesian pun ada..adehh..tp xingat la sapa time tu yg jadi penyelamatnyaa..smpai haqi ni kalau ingat balik,gelak sorang2 pun bleh jadi qeja.

eh eh eh.one more thing.ada manusia yang matikan cicak nih n jadikan cicak ni cicak kering.sbb nanti buleh makan.n ada BANYAK KHASIATNYA.salah satu khasiat is bg kulit licin.yep..cer try search google.hehehe
so smpai sini ja la cqita pasal cicak.ramai kan yg geli dgn cicak,aku pun sama la..tp stakat ni yg paling obses pun si nisa tu la.hahahha..
okie dokie....tataaaaa!!!

S I N I S A Y A T I N G G A L K A N P A D A A N D A P I C T U R E C I C A K.!
S E L A M A T M E N J A M U M A T A !!! HAHAHAH




No comments:

Post a Comment