Wednesday, August 17, 2011

cinta syurga atau cinta neraka ? ♥♥♥♥♥♥♥

bismillahirahmanirahim..



k pagi2 yang sejuk nieh mira nak cakap pasal cinta ..weeewit! =) k,sapa kat sini yang xpernah bercinta?u ols jgn tipu na..cinta itu ada dimana2,cinta tidak semestinya dgn kekasih hati,tapi cinta itu boleh dirasai dgn bercinta dgn allah s.w.t,ada rasa cinta dgn mak ayah kita.itupun cinta ya =)

dah menjadi fitrah manusia,utk merasai cinta.hak manusia itu sendiri utk wujud cinta didalam diri mereka.
xda siapa pun yang boleh lari dari cinta.samada ingin melarikan diri dari cinta dan dicintai..
tetapi dengan cinta juga ada insan yang terjerumus ke neraka dan ada juga yang ke syurga.apa maksud cinta ke neraka @ ke syurga??

cinta ke syurga adalah cinta yang bilamana anda mencintai pasangan anda adalah kerana ALLAH S.W.T.Anda tidak melihat fizikal seseorang itu semata2 untuk dijadikan teman hidup anda..maksudnya,kenapa anda sayang teman anda?adakah kerana kemancungan hidungnya?oleh kerana lesung pipitnya?hehe..cinta syurga itu adalah bilamana anda memilih pasangan hidup anda bukan dengan pandangan mata..tetapi adalah dengan PANDANGAN ALLAH S.W.T...herm..ingat...carilah cinta yang wujud didalam hati ATAS DASAR ALLAH S.W.T...dis is wat we cal UNLIMITED LOVE! yehaaa!


dalam hadis juga da menyatakan.cerita perihal cinta ..bilamana seorang lelaki yang bertemu dan berpisah dengan sahabatnya kerana ALLAH maka mereka akan mendapat perlindungan 'ARSY ALLAH di padang mahsyar nanti, hari di mana masing-masing orang mengharap sangat perlindungan daripada matahari yang sejengkal sahaja daripada kepala.

ha, jum kita baca perihal kisah cinta diantara zulaikha dan nabi yusuf.
Zulaikha ini dahulunya sangat mencintai nabi yusuf,akan tetapi cintanya terhadap nabi yusuf adalah kerana nafsu yang berkobar2...sehingga sanggup menduakan suaminya =_=
 
tetapi nabi yusuf tak terima cinta zulaikha.sehingga menyebabkan Zulaikha menarik baju Nabi Yusuf hingga terkoyak. Akibatnya, Nabi Yusuf telah dimasukkan ke penjara.zulaikha mula hidup memendam rindu dan lara..

so lepas tu zulaikha menaggung derita sehingga menyebabkan zulaikha itu sendiri berubah dari seorang perempuan yang cantik kepada perempuan yang sangat huduh..zulaikha banyak menangis terkenangkan Yusuf, hartanya habis dibahagi-bahagikan kerana Yusuf. Sehingga ALLAH memberi  belas kasihankepada zulaikha . Lalu ALLAH mewahyukan agar Nabi Yusuf mengawini Zulaikha setelah ALLAH mengembalikan kesihatan dan kecantikannya.

dan kalau anda nak tahu, ketika Zulaikha mengenal ALLAH, datanglah CINTAnya pada ALLAH sehingga waktunya lebih banyak dihabiskan untuk bermunajat dengan ALLAH dalam ibadah dan zikir.=)
cinta dahulu = nafsu
cinta baru = kerana allah s.w.t....

dan pada kawan2 di luar sana..moga kalian mendapat cinta hakiki...mendapat teman yang boleh membimbing anda utk kesyurga...setiap kali solat,mohonlah kepada allah mudah mudahan kita diberikan jodoh yang baik.insyaALLAH
sekian...SALAM...=)










No comments:

Post a Comment