Sunday, January 8, 2012

doa semalam....

semalam aku berdoa....
aku berdoa agar allah membuka pintu hatinya untuk aku berlabuh di sana....
aku berdoa agar allah membiarkan rasa rindu ini terbuai lena di dalam hatinya....
aku berdoa agar allah mengizinkan rasa cinta ini sentiasa ada untuknya...
aku berdoa agar allah sentiasa izinkan madah cintanya terbuai indah di cuping telinga...
aku berdoa agar wajahnya sentiasa berada di pelupuk mata....

semalam aku berdoa...
aku berdoa agar hari hari ku tabah menunggu akan cintanya...
aku berdoa agar hari hari ku kuat untuk menunggu kata rindunya...
aku berdoa agar hatiku teguh menunggu akan ucap kasihnya...
aku berdoa agar hatiku ikhlas menunggu akan madah agung cintanya...

aku lalui hari hari ku dengan penuh kekuatan yang aku pegang nun jauh dalam hati...
aku lalui hari hari ku dengan penuh ketabahan dalam jiwa dan nurani...
namun makin aku lalui ... hanya sedih yang aku rasai...
           makin aku lalui....hanya air mata yang menemani...

lantas doa doa semalam tidak lagi bermain di bibir ....
lantas doa doa semalam tidak lagi dibicara setiap kali aku berdoa...

saat ini...aku berdoa...
aku berdoa agar allah jauhkan perasaan cinta ini dari berlabuh di hatinya....
aku berdoa agar allah biarkan rasa rindu ini tidak lagi singgah di hatinya....
aku berdoa agar allah hilangkan wajah indahnya dari pelupuk mata ...
aku berdoa agar allah tidak palitkan sedikitpun rasa rindu ini pergi kepadanya...

saat ini aku berdoa...
aku berdoa agar hari hariku tabah berjalan sendiri tanpa cinta dia disisi...
aku berdoa agar hari hariku kuat untuk berjalan sendiri tanpa kata madah rindunya disisi..
aku berdoa agar hatiku teguh menerima takdir ilahi...
aku berdoa agar hatiku utuh hanya untukmu ya rabbi.....

hapuskanlah rasa sedih dari diriku ini...
hapuskanlah rasa sebak dari hatiku ini..
hapuskanlah rasa cinta dan rindu dari hatiku ini..

bilamana doa semalam tidak lagi dibaca dalam setiap doaku...moga allah kuatkan hati,jasad,dan jiwaku....


~shazmira saad~



1 comment:

  1. baca, fahami, dengar pulak lagu kat blog ni, berderai air mata T_____T

    ReplyDelete