Saturday, January 21, 2012

sabarlah teman...la tahzan..

sabarlah teman....
hanya itu yang mampu ku ucap...
kerana aku juga pernah merasa kesedihan itu suatu masa dahulu...
aku juga pernah sepertimu...

aku juga pernah melayari pertemuan bersama seorang insan yang aku cintai...
aku juga pernah merasakan hari2 ku tidak sepi kerana ada seorang insan yg aku cintai disisi...
namun...sesal ku tidak terucap pabila insan yg kusayangi tidak lagi menempatkan namaku dihati...
teman...aku juga pernah sepertimu...
aku faham benar rasa terkilan hatimu...rasa sedih benakmu..rasa luka dijiwamu...

sabarlah teman.....
aku pernah lalui semua itu...
aku pernah rasai kekecewaan itu...
biar aku menjadi teman bicara sepi mu...
biar aku menjadi teman bersama mencari semangat baru mu...
kerna aku juga pernah sepertimu dahulu...

jangan kau biarkan fikiran melayang tidak berpegangan....
jangan kau lemparkan kekesalan yang berterusan...
kau tidak bersendirian...
kau ada aku sebagai teman...yang pernah merasai sebuah penderitaan...

sabarlah teman...
biar kita lewati bersama kehidupan ini...
biar kita lewati bersama kesepian ini...
kau dan aku tiada beza..pernah dikecewakan cinta...
namun hatiku berdoa..agar kau tabah mengharunginya...

sabarlah teman...
kesempatan yang ada,kita guna utk kembali rapat disisiNYA...
kesempatan yang ada,kita guna utk berasa tenang bersamaNYA..
masakan DIA mencipta semua tanpa seribu satu hikmah yg tersedia ada...
masakan DIA tidak kasihan pada hamba2NYA....

ada hikmah tersembunyi....
sabarlah teman melayari hari-harimu selepas ini seorang diri...
sabarlah teman doaku sentiasa disisi...
agar dirimu kuat dan tabah menjalani hari yang sudah ditakdirkan ilahi...

teruskan tersenyum utk kekasih kekasih hati yang masih lagi disisi...
keluarga teman sahabat handai yang masih kuat bersamamu meneruskan kehidupan ini...
teruskan tersenyum biarkan perkara semalam berlalu pergi..
teruskan tersenyum agar hidupmu tidak sepi lagi walaupun dia telah pergi tidak lagi disisi...

~ shazmira saad~




No comments:

Post a Comment