Tuesday, November 22, 2011

La tahzan....

assalamualaikum....hurmm...last nite,it's getting worse xctually....cry a lot..fikiran ceramuk,dgn stdy lagi...so it's getting worse....but alhamdulilah.pagi2 tadi...dah tenangkan fikiran lepas solat subuh..after read alquran...berdoa kat ALLAH...pasal hati sy ni...sesugguhnya DIA lebih mengetahui rite?? yes its true saya share my probs dkt kwn2..tp masalah saya ni xdak sapa bleh bg kata putus...so ALLAH la tempat mengadu...sesungguhnya DIA lebih mengetahui memahami ttg hati hambaNya ini...insyaALLAH lepas ni kena didik hati...sentiasa mengingatkan hati...seriously sangat sakit dgn apa yg saya rasa..tp saya berpegang dgn satu..ada hikmah disebalik semua ni...motivate my own self to make situation better than before...sometimes its hard to pretend in front of my frens that im happy..im ok...its hard xtually...tp biarlah rasa ni ALLAH saja yg tahu...sampai bila saya nak bersedih??? terbaca dalam alquran..ada ayat "la tahzan"..jgn bersedih...so as a servant to allah,saya xboleh bersedih lama2...kenapa harus bersedih??sedangkan saya masih mempunyai mak ayah???
insyaALLAH lepas ni saya akan lebih berhati2...sentiasa muhasabah diri..allah dah aturkan utk saya...saya terima dan redha qada dan qadar yg diberi...mmg benar fitrah manusia utk rasa dicinta dan mencintai...tapi bukankah cinta itu mempunyai maksud yg sgt universal...cinta kepada mak ayah???cinta kepada sahabat??? tidak semestinya cinta kepada kekasih hati......=)

 saya pasti adanya pertemuan disana nanti bukti cinta suci akan dilafazkan...saya tunggu dat moment ..insyaALLAH kalau umur panjang...

 *La tahzan.....=)

No comments:

Post a Comment