Wednesday, June 1, 2011

LOKCIN!!!! (sebut kuat2 sambil meLeleh ayaQ liuQ baQ ang!)

bismilahirahmanirahim....lokcin!! yep!!penah makan x???sedap weh.berapa hari dah  tinggalkan arau..selalunya kalau mlm2...pukul 12 tgh mlm..1@2 pagi...jadi qeja p beli lokcin..lapaQ... lokcin ni sejenis makanan yg 'just' terdapat di negeri belah  utara.tp xsemua negeri utara ya...kalau alor star pun xda lagi (kalau ada pun..mahal ok..)so haritu..bawak mak aku(mak slalu tanya 'lokcin..lokcin..apa benda tu*dengan dahi yang sengaja dikerut2 kan)..n family semua lah..p kuala perlis...beli lokcin.biasala..kalau kat kawasan rumah sewa aku tu rm1.50/cucuk....kat kuala perlis ni..rm1/cucuk ja!!! waa..apa lagi???balunnn....sedap la dari makanan western..hahaha..kalau dgn housemate..xpayah cakap la..mmg dikatakan setiap malam la beli lokcin,herm...sedap...smpaikan muka aku ngan housemate ni mmg "abang lokcin'" tu kenal la....(besa jugak dapat free 1 cucuk sbb slalu beli )..jadi ramah la dengan abang lokcin tu...mahal xmahal..belakang kira..bila berjauhan dengan keluarga..mlm2 yang hening..terasa krok krek (lapaq) di perut...lantas kunci nouvo s diambil..lalu terus menyusuri jalan sriwang...dan mendapatkan lokcin....mmg terbaik..kakak aku pun dah ketagih dgn lokcin ni...DEPA BUH APA XTAU???MKN JA TAU???ngeeeeee...

ini adalah 'regular customer' lokcin sri wang...ni lepas habis klas mlm..trusss melantak...tguuu lagi..siap tolong bakaqkan lagi..mana nak cari customer mcm kami????

yang lawaknya...time nak beli tu..kalau dlm rumah..housemate nak kirim beli lokcin..uwaaaaaaaaaaa.....ada 6 orang....sorang lebih kurang nak beli 4 cucuk...so??mana leh ingatkan....so selalunya ada kertas la..kalau xtau nama lokcin...apa lagi..lukis la!! hahahahha....aku paling suka lokcin pulut la....mmg kalau bagi 1 guni pun makan kiqa licin la..jadi dgn lokcin ni jugak..dpt eratkan hubungan silaturahim antara aku dgn housemate2 aku +adik bakaq lokcin+abang@merangkap tokey kedai lokcin...

AKHIR KATA..MAJULAH LOKCIN UNTUK NEGARA!!

1 comment: