Monday, June 13, 2011

OVER confidence level ~ self esteem~

bismilahirahmanirahim~assalamualaikum.so semua tau kan..self esteem,confidence level,bla bla blaaa tu is da key to ur happiness n well being..kan kan kan..aku xmau sentuh la bab2 tu kan.ni aku nak cakap pasal orang yang terlalu tinggi dia punya confidence level ni...hurmm.adik adik kakok kakok abe abe semuoo..xsalah ada confident level yang tinggi.itu bagus!! tapi jgnla tinggi melanggit..jgn la OVERR gitu.over sgt sampai akan menyerlahkan kebodohan diri sendiri pula.

gaya percakapan dgn penuh keyakinan memang dituntut la.bagus la.tapi! kalau xdak idea yang bijak,kalau xda point yang bernas,kalau xarif dalam hal yang diperdebatkan..rasanya xpayahla mengagahkan diri untuk bercakap dengan yakin.satg akan menyerlahkan kebodohan diri.
bukan aku kata jadi yakin xbagus..dont get me wrong keh..cuma bertempat la..
kadang ada orang yang confidence bercakap,sampaikan dia buat mcm orang sekeliling yang dengar tu mcm bodoh pula.(aku penah kena) .agak2 la nak confidence.ni smpai aku nak tergelak pulak tgk cara orang tu terlebih limit utk yakin. yakin kena selari dengan kebijaksanaan berkata2.jgn yakin bercakap benda2 yang mengarut.

bila bercakap,jgn duk pikiaq semua orang bodoh ya.harus ingat itu.jgn la aplikasikan cikgu sekolah rendah cakap dulu " kamu bayangkan pemeriksa ni bodoh xtau apa,explain kat dia,dari a smpai z" LAAAAA..hat tu len crita..hat tu jawab exam ....xkan la u all nak ckap dgn org pangkat phd jadi lawyer p habaq kat dia(dgn confidence nya) " cik,zaman sekarang dah canggih,orang xguna dah public phone,orang guna iPhone" laaaaaaaaaaa...xkan benda simpe as a b c cekodok basi bla bla bla tu nak bgtau dekat lawyer tu,cakap biar berpada la.

yes,xsalah nak confidence.aku xnafi benda tu la..kalau nak hidup,self esteem kena tinggi.jgn malu.satg ketinggalan.tapi kena ada cara~b smart.

guna keyakinan diri yang ada dengan bijaksana!
 
its me yaw!!! i've got a high confidence level yaw!! tapi i xguna keyakinan diri i depan orang yaww!! sbb i just yakin kalau cakap depan cermin ja yaw!!! --> peQangai ni pun leh jadi mslh jugaaakk!~

so masing2 pandai2la menggunakan kebijaksanaan.lain orang lain pendapat.kalau marah ~harap maaf (ada aku kesah??) ada orang baca blog aku ker???hahahahah~ sekian...salam.~

No comments:

Post a Comment